13 November, 2009

Musim Holidays

Minta maaf, saya tak tulis dah lama. Saya sedih dan sibuk. Saya teringin siapkan tesis. Saya tak suka tulis dan setiap hari saya tulis-tulis. Tak seronok.

Saya tak ada benda nak tulis hari ini. Hanya mahu kirim salam kepada kawan sekalian di Malaysia. Semoga semua orang sihat dan gembira. Saya fikir-fikir tentang kawan di Malaysia dan teringin saya boleh dapat khabar dari Kuala Mai dan KL.

Saya suka banyak-banyak bila saya dapat comment. Seronok tengok Aqilah tulis dan kawan lain. Rasa macam saya tak terlalu jauh dari Malaysia dan kawan saya di situ.

Sekarang musim 'Holidays' di Amerika. Ada Thanksgiving pada tak lama lagi dan Christmas pada bulan December. Untuk Thanksgiving kami ada jamuan. Kami makan-makan hingga mahu tidur. Seronoknya. Tahun ini, Ben dan saya pergi ke rumah ibubapa dia. Ibu dia masak pelbagai makanan. Saya buat 'pie'. Saya buat pie apel dan 'pumpkin'. Saya tak suka pumpkin pie tapi keluarga saya ingat pumpkin pie tersedap.

Dua minggu lepas kami ada Halloween. Pada Halloween, anak-anak pakai 'costum' dan pergi ke rumah jiran-jiran dan cakap 'trick or treat' dan kami bagi gula-gula kepada mereka. Anak-anak sangat comel, ada 'princesses', Spiderman, 'bumblees', dan 'monsters'. Saya seronok tengok anak macam tu.

Sebelum Halloween, kami dapat salji yang hampir semeter. Banyak salji. Tak biasa dapat salji pada bulan October, kami terkejut. Tapi salji ialah cantik dan seronok. Ben tak ada kerja jadi kami bermain dalam salji sehari.

Saya mesti balik ke kerja. Salam Sejahtera!!!

4 comments:

aqilah said...

Hai,uncle ben dan aunty casey sihat tak?aqilah dan kawan-kawan serta kak amy sihat.tidak lama lagi kami di malaysia akan menyambut hari raya aidiladha.kami tidak sabar menunggu hari raya lagi. uncle ben dan aunty casey jemputlah datang ke rumah kami.nanti banyak kuih-muih,rendang,ketupat,lemang dan macam-macam lagi bila uncle ben dan aunty casey nak datang ke malaysia lagi. kami rindu dekat uncle ben dan anuty casey.kak amy jemput uncle ben dan anuty casey ke majlis kahwin pada 24.1.2010.bawa hadiah besar untuk kak amy ok hehehehe.tak lama lagi aqilah dan kawan-kawan akan cuti sekaloh panjang. banyak aktiviti kak amy buat sempena cuti sekolah dekat perpustakaan. kami sangat seronok sekali. sampai disini sahaja yang dapat aqilah tulis. bye bye

Anonymous said...

Saya kagum dengan kelancaran kamu menulis dalam bahasa Malaysia. Teruskan usaha kamu! :)

Ben and Casey said...

Adoheh - Saya kagum juga. Saya buakn fasih tapi saya masih ingat Bahasa Melayu. Seronok. Saya nak balik ke Malaysia jadi saya tak boleh lupa. Kalau saya tak boleh balik ke Malaysia hingga 2015, saya mesti tak lupa!

Aqilah - seronok dapat khabar dari Kuala Mai. Terima Kasih sebab masih baca blog ini dan ingat Ben dan saya.

Amy - Tahniah!!! Saya memang teringin pergi ke majlis kahwin Amy. Bagi saya 'address' perpustakaan, saya nak hantar package.

Jaga diri,
casey

Tuah Mohamad said...

bagus betul penulisan awak..saya teruja membacanya.Walau pun susunan ayat nya berbeza dengan orang Melayu tetapi cara penyampaian awak baik dan sangat mudah difahami...terima kasih..salam sahabat dari saya yang baru pertama kenal dalam laman blog ini...semuga awak sekeluarga gembira dan ceria selalu..terima kasih..